5 vecí, ktoré som vylúčila z jedálnička

Po vydaní môjho príbehu s atopickým ekzémom, mi prišlo veľa otázok. Preto som sa rozhodla otvoriť sa Vám ešte viac a ukážem Vám cestu ktorou som sa vydala, keď som sa rozhodla začať bojovať s mojím kamarátom ekzémom a mojím zdravím. Pretože u mňa nešlo len o ekzém, u mňa nastalo celkové zhoršenie zdravotného stavu – nadváha, znížená imunita, problémy s vyprázdňovaním, časté infekcie. Moje telo, ako aj ekzém ma veľa naučil. Dnes ho volám kamoš a mám ho rada, lebo mi veľmi pomohol pochopiť samú seba a mať sa ešte viacej rada. 

Informácie, ktoré s Vami budem zdielať som nadobudla počas môjho pátrania a samoštúdia, prostredníctvom kníh, prednášok a štúdií. Takže ak sa s Vami budú rezonovať – zoberte si niečo z toho pre seba.  Tieto potraviny o ktorých budem písať som vo veľkej miere obmedzila a niektoré teda nejem vôbec. Pri atopickom ekzéme zohráva úlohu množstvo faktorov, ale najmä naše hrubé črevo. Už starovekí jogíni, tibetskí a egyptskí liečitelia vedeli, že ak si chceme udržať pevné zdravie – musíme mať v poriadku naše hrubé črevo. 

(Článok a samotnom hrubom čreve pridám neskôr). 

Hrubé črevo, ktoré keď nie je v poriadku, nedokáže tráviť našu potravu tak, ako by sa očákavalo.  Niektoré potraviny sú pre neho ľahko stráviteľné, iné naopak spracúvava ťažšie. Potrava sa nám lepí na steny čriev, kedy sa cez ne nedokážu vstrebávať živiny z potravy. Horším prípadom však je to, že keďže sa na našom čreve robia usadeniny z potravy – prebiehajú v ňom tiež aj hnilobné a kvasné procesy. Toxické látky prenikajú do krvného riečiska. Verím, že naše telo je veľmi múdre a dáva nám najavo, kedy s ním niečo nie je v poriadku. Treba ho len počúvať. Keď som začínala riešiť seba a svoje telo bola som striktne rastlinne orientovaná. Dnes už nemám rada opisovať sa ako vegánka, lebo som sa prijala vnútorne v tom, že keď náááhodou zjem niečo čo obsahuje vajce – nebudem sa zato odsudzovať. Preto dnes som 95% rastlinne orientovaná a 5% tvoria občasné výluky. Som s tým v pohode. Možno jedného dňa budem čisto na raw strave, možno jedného dňa budem žiť z kozmickej energie. Hlavne treba počúvať svoje vnútro. Poďme ale naspäť ku ekzému.

5 vecí, ktoré som vylúčila zo svojho jedálnička aby som sa zbavila ekzému: 

Biela múka –   dlho som nevedela prísť čo sa so mnou deje. Bývala som unavená, mala som zhoršené trávenie,  vyhádzanú pleť, mávala som problém so stolicou. Pamätám si, na strednej škole som nemohla ísť 2 týždne na veľkú. Bola som dokonca aj u chirurga. Nuž ale niet sa čo čudovať – pečivo na raňajky, pečivo k obedu, pečivo na olovrant (žemlička s nátierkou) a veľa krát pečivo na večeru. Do toho málo tekutín, vlákniny a zápcha ako vyšitá. Všetko sa dá nahradiť, takisto aj múka sa dá nahradiť zdravšou alternatívou (kváskové pečenie z celozrnných múk) – prípadne ju jesť minimálne. 

Mlieko – my ľudia sme jediní cicavci, ktorí konzumujú mlieko iných cicavcov. Tak ako je naše mlieko stvorené pre naše deti, takisto živočíšne mlieko je pre zvieratá. Tak ako materské mlieko obsahuje vitamíny pre bábätka, to živočíšne obsahuje látky a hormóny vhodné pre teliatka. Všetko s čím si naše telo nevie dať rady, je pre neho práca navyše. Kravské mlieko obsahuje bielkovinu beta-laktoglobulín, ktorá je najsilnejším a najčastejším potravinovým alergénom. Kosti sú zložené z vápnika a fosforečnanov, ktoré sú dokopy pospájané. Naše telo začne vysávať vápnik a fosforečnany z kostí, fosforečnany použije na zneutralizovanie kyslosti a vápnik vycikáme. Treba okrajovo spomenúť aj etické dôvody, kedy kravy žijú v otrasných podmienkach, v stresoch, sú bité, zneužívané (nasilu ručne oplodňované aby bol uspokojený dopyt po mlieku – opakovane až kým krava neumrie od vysilenia), na vemenách mávajú zápaly, hnis, krv – ktoré putuje k nám do mlieka. Je toto to, čo chceme piť a naše telo vyživuje ?

RAFINOVANÝ CUKOR, sladké vody a sladkosti – cukor a zápal v organizme sa vzájomne podporujú. Čiže ak sa chceme zbaviť ekzému – cukor určite musí odísť z nášho jedálnička. Cukor oslabuje náš imunitný systém.

“Jesť lokálne a sezónne, drahšie ale zdravšie, kvalitnejšie” – je skvelé dopriať si jahody v decembri, ako aj melón v marci. Ovocie a zelenina, ktorá za nami musí cestovať. Cestuje veľa krát nedozretá, napichaná chémiou. Náš organizmus oveľa viac a lepšie príjme jablko, hrušku, cviklu počas zimného obdobia. No a v lete,  je takisto bohatá ponuka zeleniny a ovocia vypestovaná u nás, v našom teplotnom pásme.  

SPRACOVANÉ POTRAVINY, vyprážané jedlá, Fast-Foody, Mäso (stabilizátory, Éčka…) 

V ďalšom článku sa budem venovať funkcií hrubého čreva pre náš organizmus. 

Žiadne komentáre

Napíšte komentár